Biraz araştırdıktan sonra problemin çözümün biraz teknik ama basit olduğunu keşfettim.
İlk olarak tek başına camera değil, camera and aim oluşturmak gerekiyor. Bu ikisi outlinerda cameragroup altında toplanıyor. “Camera aim” i bu gruptan çıkarıyoruz. (Hypergraph: Hierarchy ile veya outlinerda mmb ile)
Sonra camera ve aim i seçerek Windows> General editors> Hypergraph:connections penceresini açıyoruz. Camera1 input aldığı camera1_group bağlantısını koparıyoruz. Artık cameranın aim’i takip etmediğini görüyoruz. (Daha sonra tekrar bağlantısını sağlayacağız.)
Şimdi camera’yı path’e bağlayabiliriz. Camera ve sonra path’imizi seçtikten sonra animation menüsünde constrain>motion paths>attach to motion path ‘i seçiyoruz. Camera path’imizin üstüne gelmiş olmalı. Artık tekrar aim ile bağlantısını kurabiliriz.
Bunun için camera1_grouptan ayırdğımız için önce camera1_group ve sonra camera1 i seçiyoruz. Windows>general editors>connection editor i açıyoruz. Output altında camera1_group, input altında camera1 olmalı. Output tarafındaki constraintRotate i input tarafındaki rotate e bağlıyoruz. Önce soldan constraintRotateX seçip, sağdan rotate altındaki rotateX seçiyoruz ve bunu Y ve Z için de yapıyoruz. Bağlananların italic hale geldiğini görüyoruz. (Camera1 in rotatex,y,z değerlerinin bağlandığını channelbox ta da görebiliriz.)
Artık aim i istediğimiz yere taşıyabilir, key koyabiliriz. Camera hep bulunduğu path üzerinde aimi takip edecektir.